T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ÇORUM / KARGI - Atatürk Ortaokulu

REHBERLİK İLKOKUL

Ara

İLKOKUL PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK BÖLÜMÜ

 

Kargı Atatürk İlkokul Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik (PDR) Bölümü olarak amacımız yaptığımız çalışmalarla öğrencilerin;


 • Psikolojik açıdan sağlıklı,
 • Kendini tanıyan,
 • Güven duyan,
 • Sorgulayan ve eleştiren,
 • Muhakeme ve yorum becerisi gelişmiş,
 • İletişim becerileri gelişmiş,
 • Kendini doğru ifade edebilen,
 • Üretmekten ve yaşamdan zevk alan yetkin ve etkin bireyler olmalarını sağlamaktır.

 

Bu amaç doğrultusunda yapılan çalışmalar öğrenci, aile ve okul üçgeninde bir bütün olarak ele alınır. Çocuklarımızın; zihinsel, duygusal, sosyal-psikolojik, fiziksel olarak tüm yönleri ile potansiyellerine en uygun gelişimi gösterebilmesi hedefimizdir.

 

Bu anlamda sorun yaşayan veya yaşamayan bütün öğrencilerin rehberlik hizmetlerinden çok daha etkin bir biçimde yararlanabilmesi sağlanır. Rehberlikte bireysel farklılıklara saygı gösterilir ve danışanın bilgileri kendisi istemedikçe başka kişilerce paylaşılmaz. Rehberliğin gizlilik ilkesi ihmâl edilmez.



  

PDR Bölümü çalışmalarının faydaları:

 • Öğrencinin kendini, ailenin de öğrenciyi daha iyi tanımasını sağlar.
 • Öğrencinin, aile ve okul ile daha etkin iletişim kurmasına yardımcı olur.
 • Mevcut sorunlara çözüm bulur.
 • Öğrencideki mevcut potansiyelin hem öğrenci hem de veli tarafından fark edilmesini sağlar.
 • Fark edilen potansiyelin yönlendirilmesine rehberlik eder.
 • Öğrencilere yaşam boyu yardımcı olacak bireysel gelişim için, gerekli temel bilgileri vererek kendi kararlarını almada yardımcı olur.

 

Öğrenci ve Velilerimizi Daha İyi Tanımak İçin Neler Yapıyoruz?

 

PDR bölümü olarak öğrenci ve velilere yönelik rehberlik çalışmalarımızda daha etkin ve doğru sonuçlar elde edebilmek için bazı yöntemler kullanmaktayız.

 

1- Öğrenciye Yönelik Rehberlik Hizmetleri

 

Doğal Gözlem

 

Sınıf İçi Gözlem

Bu yöntemde, rehberlik uzmanı her dönem bir kere olmak üzere sınıfa girerek, öğrencilerin ders işlenirken davranış ve sosyal becerilerini gözlemler. Her öğrenci için değerlendirme notları alır ve bunları veli görüşmelerinde veliye iletir.

 

 

Sınıf Öğretmeni ile Görüşme

Rehberlik uzmanı doğal gözlem ve sınıf içi gözlemlerinde elde ettiği bilgileri sınıf öğretmeni ile yaptıkları görüşmelerde onlarla paylaşır. Böylece öğrencinin rehberlik hizmetinde sınıf öğretmeni ile birlikte ortak hareket edilir.

 

Bireysel Danışmanlık

Bireysel danışmanlık birebir öğrenciyle yapılan danışmanlık hizmetidir. Rehberlik uzmanı gerek öğrencilerin kendi istekleri ile başvurmalarıyla, gerek akademik çalışma planında yer alan görüşme takvimine göre, gerekse velilerin ve/veya öğretmenlerin paylaştığı bilgilerin değerlendirilmesiyle birebir öğrencilerle görüşme yapar. Konu ile ilgili olarak gerekirse veli ve sınıf öğretmeni ile görüşür.

 

Grup Çalışmaları

Grup çalışmaları farkındalığı artırmayı ve kişisel gelişimi amaçlayan psikolojik danışmanlık hizmetidir. Öğretim yılı başında belirlenen ihtiyaçlara göre grup çalışmaları belirlenir. Çalışmanın liderliğini, okul psikologlarımız ve rehberlik uzmanımız yapar. Aynı konuda sorun yaşayan az sayıda öğrenci bir araya getirilerek sorunun tespitine ve çözüm yollarına ulaşılır.

 

Konsültasyon

Öğrenciye dolaylı yardım sunmak için ailelerle, öğretmenlerle ve okul yöneticileriyle çalışmaktır. Bu anlamda, seminer, eğitim ve veli toplantıları gibi faaliyetlerde PDR Birimi aktiftir. Bu amaçla öğrencinin destek aldığı; özel eğitim uzmanı, psikolog, psikiyatrist ile iletişim kurup hizmet planlayabilir.

 

Oryantasyon

Çocuğun ilköğretime psikolojik ve sosyal olarak uyumu, eğitim, öğretim ve tüm yaşam başarısına etkisi olabileceği için çok önemlidir. Oryantasyon, okula alışma sürecinden ziyade bizim için öğrencinin öğrenim hayatına, sorumluluklara, çevresiyle ilişkilere, gelişim basamaklarının devamındaki görevlere hazırlamaktır.

Bu nedenle okulumuza yeni başlayan her öğrenci rehberlik uzmanımız tarafından karşılanır ve oryantasyon süreci başlar. Öğrencinin akran grubuna, okul kültürüne, eğitim programına uyum sağlamasını kolaylaştıracak bu süreçte sınıf öğretmeni ve rehberlik birimi iletişim içerisindedir.  

 

Test ve Envanterler

 

 

Ø  Snellen Göz Tarama Testi

Ø  4. Sınıf Kimdir Bu ? Kime Göre Ben Neyim ?

Ø  Sağlıklı Yaşam Etkinlikleri

Ø  Öğrenci veli Görüşmeleri

 

 

 

 

 

 

Önleyici Çalışmalar

Kargı Atatürk ilk-ortaokul Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik bölümümüzce çocukların gelecekte yaşayabilecekleri problemlerle ilgili koruyucu ve önleyici rehberlik hizmetleri de verilmektedir.

Sorunlar oluşmadan; öngörüyle veya yaşanan bir vakadan hareketle önleyici rehberlik yapılır. Kamuoyunda gündeme gelen olaylar da çocuklarımıza sunacağımız bu önleyici rehberlik hizmetlerinin habercisi olabilir. Örneğin, ev kazaları, istismar vb.

 

Öğrenci Seminerleri

Birimimiz, toplantı salonunda eğitim ve seminerler düzenler. Büyüyen, gelişen, değişen çocuklarımıza; öğrenciliğin ve geleceğin gerektirdiği donanım için sunumlar yapar. Bu hizmetimizi, öğrencilerin ilgisini çekecek, aktardığımız bilgilerin kalıcılığını sağlayacak, örneğin "'Nasıl Çalışırsak Daha Başarılı Oluruz?', 'Beynimizi Nasıl Kullanmalıyız?, Ne Kadar Zamanım Var?'" gibi ilgi çekici seminer konuları dikkat çekici sunum teknikleri ve içerikleri ile hazırlanarak öğrencilere sunulur.

Rehberlik öğretmeni de telefon görüşmesi ve eve gönderecekleri veli bilgilendirme kağıtları ile seminer ve etkinlikler hakkında bilgi verilmektedir.

2- Veliye Yönelik Rehberlik Hizmetlerimiz

PDR Birimimiz, velilerimizle bireysel görüşmeler ve eğitim etkinlikleriyle bir araya gelir. Veli ile yapılan görüşmeler, velilerin kendi ihtiyaçları doğrultusunda ya da PDR Birimi'nin gerek gördüğü durumlarda gerçekleştirilir.

Seminer ve eğitimlerimizde velilerimizin, daha başarılı/etkili anne- baba olmaları amaçlanır.

 

PDR Bölümüne Nasıl Ulaşılır?

 Velilerimiz PDR uzmanımızı telefonla arayıp randevu alarak  görüşme yapabilirler.

Uzmanımızla görüşmek isteyen öğrencilerimiz, sözlü olarak görüşme isteklerini okulda belirterek görüşme yapabilirler.