Ortaokul Rehberlik Çalışmaları
Çocukluktan gençliğe geçiş, çocuklarımızın ortaokul çağında yaşanmaktadır. Öğrencilik serüvenleri devam ederken, bir yandan psikolojik ve duygusal değişimler, önceki yıllara göre daha yoğun kendini gösterir. Bu dönemde gerek kendisi, ailesi ve arkadaşlarıyla ilişkilerini yeniden yapılandırmaya çalışan, gerekse geleceği ile ilgili önemli adımlar atmaya başlayan öğrencilerimizle, hem kişisel gelişimlerini hem de akademik gelişimlerini desteklemeye yönelik çalışmalar gerçekleştirmekteyiz.
Günümüzün modern eğitim anlayışı, öğrencilerin yalnızca zihinsel gelişimine yönelik olmayıp, onların bedensel, sosyal, psikolojik gelişimini de hedefler. Psikolojik Danışmanlık Birimi olarak öğrencilerin bu dönemlerde yetenek ve becerilerini geliştirerek büyümelerini, duygusal ve sosyal olgunluk kazanmalarını sağlamak çalışmalarımızın temelini oluşturur. Rehberlik ve psikolojik danışmanlık süreci içinde öğrenciler; gizlilik, güven ve kişilik haklarına saygı gösterilerek, istedikleri her konuda onları yargılamadan, koşulsuz kabul ederek dinler, açık ve dürüst davranarak, her konuda sağlıklı karar verebilmelerine yardımcı oluruz.
BireyselGörüşmeler
Öğrenci ile yüz yüze yapılan görüşmeler, danışman ile kurulan iletişim kalitesine göre, en verimli ve etkili rehberlik hizmeti olabilir. Bu nedenle öğrencilerimizle nitelikli, işlevsel, yapılandırılmış görüşmeler yapılmaktadır. Öğretim yılı çalışma takvimi, öğrenci ihtiyaçları, okuldaki diğer eğitimcilerin gözlemleri, envanter raporları, test sonuçları, sınav puanları, danışman öğretmenin isteği, veli görüşmesi neticesi gibi pek çok nedenle öğrencilerimizle PDR uzmanımız bir araya gelir.
Bireysel görüşmelerimizde amaç; öğrencimizin yaşantısındaki değişimlerin etkilerini kontrol etmesi ve kendini gerçekleştirme yolculuğunda destek verilmesidir. Akran sorunları, akademik hedefler, aile ve çevre beklentileri, öğrenim sistemi içindeki aşamalardır. Öğrenci kendi isteği ile uzmanımız ile görüşme talep edebilir.
OryantasyonÇalışmaları
Bilindiği gibi yaşadığı mekân ve öğrenim gördüğü okul değiştiğinde, çocuklarımız farklı oranlarda endişelenebilirler. Akıllarında "Acaba" diye başlayan belirsizlik soruları oluşur. Yeni okulunda yeteneklerini gösterip gösteremeyeceği, başarılı olup olmayacağı şeklindeki soruları kendisine devamlı sormaktadır. Bu nedenle okulumuza yeni başlayan her öğrenci, rehberlik uzmanımız tarafından karşılanır ve oryantasyon süreci başlar.
ÖğrenciİçinGrupÇalışmaları
Grup çalışmaları güvenli bir ortamda, bir uzman liderliğinde, farkındalığı artırmayı ve kişisel gelişimi amaçlayan psikolojik danışmanlık hizmetidir. Öğrencilerle yapılan grup çalışmaları, elde edilen bilgiler ışığında, aynı konuda sorun yaşayan öğrencilerimizi bir araya getirebilmek ve onlara grup desteği sağlayabilmek amacıyla, 8-12 öğrenciyle yapılır. Grup çalışmalarının neler olacağı akademik takvimimizde belirtildiği gibi, öğretim yılında oluşan ihtiyaçlara göre de oluşturulur.
GrupÇalışmalarındanÖrnekler:
· Etkili İletişim Grubu
· Duygu / Öfke Kontrolü Grubu.
· Atılganlık Grubu.
· Sınıf İçi Rehberlik Uygulamaları.
Dönem başında hedeflenen davranış ve sosyal becerilerin gelişimini sağlamak ve değerlendirmek amacıyla her hafta sınıf içi rehberlik etkinlikleri gerçekleştirilir. Etkinlikler; öğrencilerin psikolojik açıdan sağlıklı, kendini tanıyan, güven duyan, kendine uygun eğitsel ve mesleki kararlar alabilen, kişilerarası iletişim becerileri gelişmiş, kendini doğru ifade edebilen, üretken ve yaşamdan zevk alan bireyler olmalarına yardımcı olma gibi amaçlara yönelik olarak düzenlenir. Ders araç gereçleri ve sınıfın teknoloji donanımından başka, PDR birimimizin hedeflenen kazanıma yönelik ürettiği etkinlik ve dökümanlar kullanılır.
Testveenvanterler
Problem tarama anketi
Çalışma davranışlarını değerlendirme anketi
Sınav kaygısı envanteri
Boş zamanları değerlendirme anketi
Sağ sol beyin üstünlüğü testi
Holland ilgi envanteri
Beck depresyon ölçeği
Sosyometri
Otobiyografi
Kimdir bu ?
Kime göre ben neyim ?
Başarısızlık nedenleri anketi
Devamsızlık nedenleri anketi
Akademik benlik kavramı ölçeği
Öğrenme stilleri envanteri
ÖğrenciSeminerleri
Atatürk Ortaokulu, eğitim ve öğretim ergonomisine sahip mekânlarda çalışmalarını sürdürür. PDR birimimiz de konferans salonunda eğitim ve seminerler düzenler. Büyüyen, gelişen, değişen çocuklarımıza, öğrenciliğin ve geleceğin gerektirdiği donanım için sunumlar yapmaktayız.
VeliyeRehberlik
PDR birimimiz, velilerimizle bireysel görüşmeler ve eğitim etkinlikleriyle bir araya gelir. Veli ile yapılan görüşmeler, velilerin kendi ihtiyaçları doğrultusunda ya da PDR biriminin gerek gördüğü durumlarda gerçekleştirilir. Ulaşılabilir danışmanlık ve yarar sağlayan rehberlik hizmetlerimiz, velilerimizin, daha başarılı anne- baba olmaları için sunulur.
· Öğrenci davranışlarının gözlemlenmesiyle,
· Öğrenciye uygulanan test, envanter sonucunda oluşan verilerle,
· Öğretmenin bilgi paylaşımıyla,
· Ölçme değerlendirme çalışmalarının sonucu gerek duyulan durumlarda, velilerimiz okulumuza davet edilir.
· Velinin görüşme isteği, daha yararlı bir çalışma için randevu verilerek karşılanır.
VeliSeminerleri
Öğretim yılında, çocuklarımızın ve ailelerinin hayatına değer katacak seminer ve eğitimler rehber öğretmenimiz tarafından sunuluyor.
Seminer başlıklarımız:
· Verimli Ders Çalışmada Aileye Düşen Görevler.
· Eyvah Çocuğum Ders Çalışmıyor.
· Çocuk Yetiştirmenin Başarılı Yolları.
· Anne Baba Tutumları Ve Çocuk Üzerindeki Etkisi.
· Aile İçi İletişim.
· Kişilerarası İletişim.